POST PRZERYWANY – jak zacząć?

Post przerywany, Zdrowe rytuały

INTERMITTENT FASTING, czyli post przerywany, JAK ZACZĄĆ?

Chciałbyś spróbować okresowego postu, ale wciąż nie jesteś pewien, jak zacząć?

Okresowy post niekoniecznie oznacza powstrzymanie się od jedzenia przez dłuższy czas. Chodzi raczej o ograniczenie czasu spożycia kalorii, czyli jedzenia w tzw. oknie żywieniowym.

JAK STOSOWAĆ POST PRZERYWANY?

Idealnie jest ograniczyć jedzenie do ok. 6-8 godzin dziennie, co oznacza, że codziennie pościsz przez 16-18 godzin. Dlaczego? To wystarczy, aby organizm przestawił się w tryb spalania tłuszczu i kontynuował to, niezależnie od tego czy ograniczasz kalorie, czy też nie. To proces stopniowy.

Najlepiej zacznij od niejedzenia niczego 3 godziny przed pójściem spać. To rozpoczyna post, czyli jeśli śpisz przez 8 godzin, pościsz przez 11 godzin do momentu przebudzenia. Więc jesteś coraz bliżej celu 🙂

Następnym krokiem jest zwlekanie z pierwszym posiłkiem tak długo, jak to możliwe. Możesz stopniowo przesuwać czas 1. posiłku o np. 30 minut dziennie. Tak więc po kilku tygodniach będziesz jadła pierwszy posiłek w porze lunchu/ około 12-13.

POST PRZERYWANY – CO PIĆ, CO JEŚĆ

Pamiętaj, że rano możesz wypić wodę, czarną kawę i herbatę bez dodatków – one nie zaburzą postu, ponieważ nie dostarczają kalorii.

Pierwszy posiłek: najlepszym wyborem jest białkowo-tłuszczowy z niskim indeksem glikemicznym (jajko z awokado, mięso z warzywami…).

Ogranicz cukry w diecie (pieczywo, makarony, słodycze..) i skup się na diecie niskowęglowodanowej, która w sama w sobie jest bardzo dobra dla naszego zdrowia, sylwetki, samopoczucia i stanu skóry.

DLACZEGO WARTO STOSOWAĆ INTERMITTENT FASTING?

W skrócie – dlaczego warto stosować post okresowy?

  • poprawia się nasza wrażliwość na insulinę, a to ma kluczowy wpływ na nasze zdrowie i uniknięcie
    chorób przewlekłych (od cukrzycy po choroby serca, raka);
  • wyrównuje się poziom „hormonu głodu”;
  • wzrasta produkcja hormonu wzrostu, spowalniającego starzenie;
  • zmniejszają się stany zapalne
  • post hamuje szlak mTOR, który wg wielu ekspertów odgrywa ważną rolę w przyśpieszaniu starzenia.

Hrabina approved 🙂
A Ty, pościsz? 🙂

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

.

POST PRZERYWANY – jak zacząć?

Post przerywany, Zdrowe rytuały

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

.